Dolgok, amiktől elborzadok, elkeserítenek, szomorúvá tesznek vagy csak szimplán annyira bárgyúnak ítélem meg, hogy azt már szóvá kell tenni!
2011. június 8., szerda
Kolosi Péter és az ő igen tisztelt értékei
Még május 18-án jelent meg egy amúgy teljesen komoly cikk a hvg.hu/velemeny/ rovatban Kolosi Péterrel, aki képes volt ezt a mondatot minden komolyabb röhögő görcs nélkül elmondani: „Alekosz showja értéket is közvetít”
Bár a cím maga azt sugallta nekem, hogy a csatorna végre képes az önkritikára és kissé ironikus hangnemben majd most jól elmondja a magáról alkotott világképét, de ismét csalódnom kellett.
Idéznék az interjúból: „a legnagyobb csatornáknak az a dolguk, hogy a lehető legtöbb nézőt érjék el, ennek megfelelően alakítják a műsorpolitikájukat is.”
Na schön…ezt el is hiszem, bár azért lenne erről egy teóriám. Ha minden csatorna ragaszkodna a valódi minőséghez és az arányában jóval kevesebb agyevő bogárhoz hasonlatos működésű műsorokhoz, akkor nem indult volna el az a tendencia, miszerint a nagy csatornák csak butító műsorokkal képesek megtartani a nézőket. Sajnos abban nagy igazság van, hogy az ember a könnyebb ellenállás felé mozdul el, így sok esetben tényleg a bamba nézéssel párosítható műsorokat részesítik előnyben. De ha közmegegyezés lenne a csatornák között a minőségi szórakoztatást illetőleg, akkor igenis lehetne alakítani mind az igényeket, mind a közvéleményt. De ez csak egy utópia.
Így maradnak a zéró intelligenciájú műsorok, amiket el kell adni. Ok. Adják el, de nem lehetne ezt felemelt fejjel tenni, hazugságok nélkül? Miért kell azzal ámítani a tisztelt nagyérdeműt, hogy ezek értéket közvetítenek?
Kolosi úr így érvelt: „Rengeteg olyan néző van, aki csak az olyan, sokszor lenézett szórakoztató műsorokat nézi, mint például a ValóVilág. Őket az ilyen műsorokon keresztül lehet elérni, ezeken keresztül viszont értékes és tartalmas üzeneteket is el lehet juttatni nekik. A VV4-ben például volt dohányzás elleni kampány, alkoholmentes hét, műveltségi hét, felhívtuk a figyelmet a hátrányos helyzetű kistérségekben élő családokra (még 177 millió forintot is gyűjtöttünk nekik). De én szintén a tartalmas, fontos üzenetek közé sorolnám azt is, amikor egy játékost éppen az agresszív viselkedése miatt zártunk ki a játékból. Ez mind olyan téma, amelyre egyébként, ha stúdióbeszélgetésben, dokumentumfilmben vagy riportban kerülne szóba, nagyon sok néző egyáltalán nem figyelne. Így viszont eljutott hozzá az üzenet.”
Na, most kérdem én, igen nagy tisztelettel. Valóban eljutott hozzá az üzenet? Komolyan elhiszi egy médiaszakember, hogy azzal, hogy egy mérhetetlen médiazajban egyszer kizártak egy játékost az agresszivitása miatt (megjegyzem, narancsokat dobált) azzal már az erőszak ellen kampányolt? Meg volt műveltségi hét? Tényleg? És miért nem zárták ki az ott alul teljesítőket, mert az lett volna igazán a hír. A hülye VV Szandikahttp://www.blogger.com/img/blank.gif vagy akárki kénytelen volt elhagyni a villát, mert IQ-ja nem érte el a példának állítottak számára felállított és elvárható minimális szintet? Azzal, hogy zéróagyú embereket tolunk az emberek arcába azt mutatva, hogy lehetsz te sikeres és gazdag, csak mű mell, busa száj és egy nyelves csók kell az amúgy parazita testű Alekosznak, az milyen értéket közvetít Kolosi úr?
Elismerem, hogy vannak komoly és fontos műsorok az RTL palettáján. Valamilyen szinten ilyen a Híradó, a Csillag születik, a Házon Kívül, sőt még a Fábry is. De az Alekosz, a Győzike és a VV műsorok NEM, NEM ÉS NEM tartoznak ide és kifejezetten sértőnek érzem, hogy be akarja magyarázni nekem bárki is, hogy azok lennének. Ez olyan, mintha azt mondanám, hogy a kürtős kalács fogyókúrás étel, mert több a luk benne, mint a tészta. Nem az. Szeretnénk azt hinni és jó szájízzel fogyasztani, de az attól még árt!
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése