2011. június 28., kedd

Felkavaródtam


És én még azt hittem, hogy nincs új a nap alatt!

Erre tessék! Itt az újabb „Miatoszvan?” pofon a képembe!

Vannak híres-hírhedt marketing bakik, melyek szakmán belül többé-kevésbé ismertek. Ilyen példának okáért az, hogy a Persil az arab országokban kitette a jól bevált óriásplakátját, melynek bal oldalán egy mocskos ruha volt, középen a mosópor képe, jobb oldalon pedig a tiszta ruha. Tiszta sor, mondhatnánk, nem? Mocskos a ruhád, Persilt veszel, kimosod és tiszta lesz. De mi van ha nevezetesen a te kultúrádban jobbról-balra olvasnak. Na, akkor máris más a leányzó fekvése. Dollár ezrekért fizetett marketingesek és egy kisebb állam költségvetésébe kerülő felmérések csak a lényeget nem jegyezték fel, miszerint vannak helyi sajátosságok, melyekre illik odafigyelni ha nem akarsz piaci részesedést veszíteni.

De van még ilyen példa. A Coca-Cola például valamely latin országban azzal követett el hibát, hogy piacra dobta a 2 literes palackját, aztán csodálkozott, hogy az az istennek sem fogy. Naná, mikor az adott országban általában csak kisméretű hűtők voltak a háztartásokban, így a 2 literes üveg egyszerűen nem fért be.

Ha lehetne marketinges arany málna díjakat kiosztani, hát ezek tuti befutók lennének. De a képen látható pazar reklámfogás is kategória győztes lehetne.

Kezdjük ott, hogy egy pucsító gyereket, akinek a pelenkája szemmel láthatóan már egy ideje megért a cserére nem feltétlenül kellene bárminemű étel reklámozására használni. Folytassuk azzal, hogy a felkavaró szó szintén nem 100%-ig pozitív. Az értelmező kéziszótár nem is fogalmazhatna jobban a „felkavar” szóra: „Erősen megkavar, hogy ami alul van felülre, ami felül van alulra kerüljön.” A bébi popóval pedig egyértelművé válik, hogy ami lenn van és feljön, az nem az a dolog, amit akár epres ízesítéssel a gyerekem szájába szeretnék tenni, még akkor sem ha az nevezetesen 11 vitamint tartalmaz…bár ki tudja, ízlések és pofonok…Medveczky Ilona is a saját pisijébe áztatja a kezét, mert az állítólag jót tesz a bőrnek…én inkább krémezem…

2 megjegyzés:

  1. Ez egy játszóház reklám, ha nincs ott szöveg. És annak is enyhén szólva szar lenne.

    VálaszTörlés
  2. Én inkább pelenkareklámnak néztem első látásra:D

    VálaszTörlés