Dolgok, amiktől elborzadok, elkeserítenek, szomorúvá tesznek vagy csak szimplán annyira bárgyúnak ítélem meg, hogy azt már szóvá kell tenni!
2011. június 28., kedd
Felkavaródtam
És én még azt hittem, hogy nincs új a nap alatt!
Erre tessék! Itt az újabb „Miatoszvan?” pofon a képembe!
Vannak híres-hírhedt marketing bakik, melyek szakmán belül többé-kevésbé ismertek. Ilyen példának okáért az, hogy a Persil az arab országokban kitette a jól bevált óriásplakátját, melynek bal oldalán egy mocskos ruha volt, középen a mosópor képe, jobb oldalon pedig a tiszta ruha. Tiszta sor, mondhatnánk, nem? Mocskos a ruhád, Persilt veszel, kimosod és tiszta lesz. De mi van ha nevezetesen a te kultúrádban jobbról-balra olvasnak. Na, akkor máris más a leányzó fekvése. Dollár ezrekért fizetett marketingesek és egy kisebb állam költségvetésébe kerülő felmérések csak a lényeget nem jegyezték fel, miszerint vannak helyi sajátosságok, melyekre illik odafigyelni ha nem akarsz piaci részesedést veszíteni.
De van még ilyen példa. A Coca-Cola például valamely latin országban azzal követett el hibát, hogy piacra dobta a 2 literes palackját, aztán csodálkozott, hogy az az istennek sem fogy. Naná, mikor az adott országban általában csak kisméretű hűtők voltak a háztartásokban, így a 2 literes üveg egyszerűen nem fért be.
Ha lehetne marketinges arany málna díjakat kiosztani, hát ezek tuti befutók lennének. De a képen látható pazar reklámfogás is kategória győztes lehetne.
Kezdjük ott, hogy egy pucsító gyereket, akinek a pelenkája szemmel láthatóan már egy ideje megért a cserére nem feltétlenül kellene bárminemű étel reklámozására használni. Folytassuk azzal, hogy a felkavaró szó szintén nem 100%-ig pozitív. Az értelmező kéziszótár nem is fogalmazhatna jobban a „felkavar” szóra: „Erősen megkavar, hogy ami alul van felülre, ami felül van alulra kerüljön.” A bébi popóval pedig egyértelművé válik, hogy ami lenn van és feljön, az nem az a dolog, amit akár epres ízesítéssel a gyerekem szájába szeretnék tenni, még akkor sem ha az nevezetesen 11 vitamint tartalmaz…bár ki tudja, ízlések és pofonok…Medveczky Ilona is a saját pisijébe áztatja a kezét, mert az állítólag jót tesz a bőrnek…én inkább krémezem…
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Ez egy játszóház reklám, ha nincs ott szöveg. És annak is enyhén szólva szar lenne.
VálaszTörlésÉn inkább pelenkareklámnak néztem első látásra:D
VálaszTörlés