2011. március 7., hétfő

Skycourt plakát

A Skycourt Élménytermiál megnyitóját hirdető óriásplak ton figyelmes lettem egy számomra fura kifejezésre: Celeb fellépők.

Csak én érzem úgy, hogy ezen meg kell akadjon a szem?
Valahogy az én elképzeléseim szerint -amin persze lehet vitatkozni- vannak hírességek és celebek. Hírességek azon egyedek, akik régóta ismertek és elismertek, valamint már bizonyították tehetségüket az élet egy adott területén. Celeb ellenben bárki, aki pár percig a rivaldafényben sütkérezik, mert a szennylapok írnak róla, de teljesítményük mögött nem húzódik meg hosszútávon semmi említésre méltó, hacsak az nem, hogy többet káromkodnak, vetkőznek vagy verekednek, mint a nagy átlag.

Csak a példa kedvéért! A szememben BB Évi celeb, míg Kovács Kati híresség. Utasi Árpi celeb, Vágó István híresség. Csúnyán fogalmazva minden B kategóriás híresség átcsap celebnek.

A celeb szó idehaza bír némi pejoratív tartalommal, és épp ezért engem az élményterminál megnyitója máris taszít, mert élőben semmiképpen nem akarok találkozni ilyen alakokkal. A Nők Lapja meghatározása szerint vannak formás celebek, vagyis aktuális cicababák,mint például Kelemen Anna, lefutott celebek, mint Zalatnay, bohóc celebek, mint Kiszel, hirtelen celebek, mint Galambos Dorina és oldalborda celebek, mint Sarka Kata. No, nézd csak! Ezek szerint nem vagyok egyedül azzal az állításommal, hogy a celeb szó nem éppen a minőségi sztárokat takarja.

A kérdés, hogy valóban kiket is hirdet a plakát?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése