2010. június 6., vasárnap

A Justin Bieber jelenség


Nem, nem Timbarlake, Bieber. Jól olvassátok. Justin Bieber. És nem is vele, inkább a jelenséggel van gondom. Aki nem ismerné ezt a nevet, annak elárulom hogy én is csak ma találkoztam vele először a Viva-n egy videoklipben. A dal, amit az "úriember" előadott a maga szokványos nyáltengerével még fülbemászónak is mondható. A klip sem rejtett semmi újszerűt; kigombolt, bő fehér ing és nyaklánc a srácon, aki a tengerparton rázza a szőke fürtjeit, miközben arról dalol, hogy a lány, akiért eleped egy istennő, ezért haza sem akarja engedni."Ölelj, ölelj óh bébi, bébi " és hasonló dél-amerikai sorozatból jól ismert csábítási közhelyek. A lány is feltűnik néha. Kedves, szerény, hosszú, göndör fürtökkel, félvér temperamentummal és dús keblek helyett ajakkal. De hogy is beszélhetnénk dús keblekről, amikor a klipben szereplő előadók mindössze 24 évesek...ketten együtt. Justin Bieber ugyanis 12 éves!!!!!...ööö, lehet, hogy már a 13-at súrolja és a lány is vele egykorú!
12!!!

Én a játszótéren a cölöpváron rohangásztam és cápásat játszottam a ping-pong asztalon ebben a korban! A legnagyobb gondom pedig az volt, hogy a sarki cukrászdában az a galád boltos felemelte a rizses fagyi árát 2ft-ról, 2.50-re, ezért plusz pénzes kutyasétáltatást kellett szervezzek magamnak! A szerelemről tudtam mi az, mert a szomszédos Joli néni erre az érzésre hivatkozva gyakran verte el sodrófával a részeges Józsi bácsit az emeleten, meg az alattunk lakó Juli már szerelemből smárolt is a liftben. Vagyis baromi felvilágosult voltam a témában, de tuti nem énekelt a telepen senki sem arról, hogy óh bébi, bébi bárcsak ne mennél haza. Mondjuk kaptunk is volna akkorát, ha legkésőbb híradóra nem vagyunk otthon. Asszem ugrott volna a tv egy teljes hétre!

Na most a baj nem ott van, hogy a fiatalok-akik közé egyre inkább nem tartozom- változnak, koravénülnek, hanem az, hogy a média ennek a gyorsításában még hathatósan közre is működik. Teljesen természetessé válik, hogy 12 évesek olyan érzéseket öntenek dalba, vagy csak adnak elő, amiről fogalmuk sincsen és ezek után persze az is teljesen magától értetődő, hogy fiatalkorúak smárolnak, szeretkeznek, dohányoznak, kimaradnak és olyan mondatokat szűrnek ki a fogaik közül, amit ráérnének 10 év múlva megfogalmazni. Mint az a szintén 12 forma kisrác, aki ma a játszótéren odafutott hozzám a trendi bő lecsúszott gatyájában, fém övével és félretolt, egyenes siltes baseball sapkájával egy csomag magyar kártyával és azt kérdezte, hogy "Mutathatok Önnek egy kártya trükköt?"
Mire én csak annyit mondtam, hogy ne haragudj most inkább ne. Erre tudjátok, mi volt a válasz? "Hmm, fáradt, ugye? Gondolom kiszívják a gyerekek?"
Hö...erre köpni-nyelni nem tudtam. Viszont ha ennyire koravének a mai gyerkőcök, akkor miért nem engedélyezik az óvszer automatákat a sulikban és miért nincs korszerű felvilágosítás sem, valamint miért nem engedi az ORTT a fiatalkorúakat célzó felvilágosító reklámokat leadni a TV-kben csak olyan műsoridőben, ami nem a célcsoportnak szól. Hmmm, be szépen is visszakanyarodtam egy korábbi bejegyzésemhez, mi? Mestere vagyok a tollnak:-))))

2 megjegyzés:

  1. Gyomorforgató, de minden korszak kitermeli a maga nyálbálványait...

    VálaszTörlés
  2. vaalhol szükség van erre és meg is van a helye a világban, csak miért kell ezt ovis korban kezdeni?

    VálaszTörlés