2010. április 14., szerda

MÜPA-babakoncert


Mi gyesen lévő anyák jól tudjuk, hogy mennyire ki vagyunk néha éhezve egy kis programra. Mint a modern anyák egyike azonban én is szívesen kötöm össze a magam szórakoztatását a gyerek fejlesztésével. Nu, valami ilyen dolog vezérelt, mikor hosszas internetezés után rátaláltam egy jónak tűnő a programra. A MÜPA hirdet rendszeres időközönként Babakoncertet a legkisebbeknek, ahol az apróságok megismerkedhetnek a komoly zenével úgy, hogy közben szabadon kúszhatnak s mászhatnak. Ez az ! Gondoltam én! Bevágtam hát a gyereket a kocsiba, jól felkészülve a közel 3 órás programra, hisz egy óra az út oda, egy vissza és olyan egy óra maga a koncert. Babakaja, innivaló, cumisüveg, cumi, pelenka, pléd, tartalék ruha, nekem iratok, pénz, stb végre összekészítve és indulás. A város most sem kíméletes az autósokkal, de sebaj, csak oda értünk. Csöppséget ki a kocsiból, málha fel a hátamra és irány a pénztár, ahol 10 méteres sor, ami nem mozdul. Elégedetlen morajok már ugyan hallatszanak elölről de semmi több. Végül kiderült, hogy a neten lehet rendelni jegyet a koncertre és hát sajnos így már telt ház van. Ezt persze nem hirdetik a honlapon, hogy szerencsétlen anyák ne cígöljék át a kis szarosokat a városon. Mivel mindenki közel 1-1.5 órát utazott ezért a programért (ebből is látszik, hogy mennyire hiány van a babaprogramokból és gyerekbarát helyekből) így inkább mindenki vár karján a tíz kilós gyerekkel, hátán az öt kilós hátizsákkal, hátha valaki az utolsó percben eladja a jegyét. Szerencsém volt. Eladta...így utólag bár ne tette volna. A terem zsúfolásig anyákkal, elvétve egy-két apa és egy csomó kis kölyök, akik nem igen tudnak kúszni és mászni, hisz mindenhol áll valaki. A terem közepén egy zongora és egy hegedűs lány,aki néha énekel is. Ez eddig még szép is, de sajnos olykor a zongorista is rázendít...na, ha gyereknek eddig volt hallása, az itt megszűnt létezni, mert ilyen fejhangot még az én botfülem sem tud elviselni. A dalok 80%-a ismeretlen, így lehetetlen kollektíve túlénekelni a repedt fazekat...Mindegy! Elmondhatjuk, hogy ezen is voltunk.

22 megjegyzés:

  1. De jó, hogy nem mentünk el rá!
    Viszont vasárnaponként a Cifra Palota szuper program, érdemes kipróbálni! Színvonalas. Bár főleg több gyerekeseknek jó, 1-13 éves korig mindenkit leköt.

    VálaszTörlés
  2. na, akkor azt megnézem majd

    VálaszTörlés
  3. Én a Google-ben kerestem rá, hogy Müpa babakoncert, és ez volt a 2. találat... Hááát... ha még valaki idetéved a Google-ből, azért lásson egy ellenvéleményt is: Mi egyszer voltunk eddig, és nagy élmény volt. Szép, napfényes terem, fuvola + zongora, semmi énekszó, és kellemes mennyiségű baba és mama. A terem szépen életre kelt, amint elkezdtek mászkálni a csöppségek. A MÁV Búgócsiga koncertje sokkal zsúfoltabb volt, és levegőtlenebb, igaz ott volt 'kollektív rázendítés'. (Bár ízlések és pofonok, én pl. a gyerekemet nem hívnám szarosnak, és a blogomat sem így nevezném...)

    VálaszTörlés
  4. A blogkritikusok miért névtelenek?

    VálaszTörlés
  5. ugye, ugye?
    Mondhatjuk úgy is, hogy a névtelen bloggerek olyanok, mint ha valaki burkában próbálná a szemedbe mondani a frankót. (burka=legdurvább csador, amiből a szemed sem látszik)

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok! (Azért írok névtelenül, mielőtt megkérdeznéd, mert nem akarok ezért a hozzászólásért sehová regisztrálni.) Sajnálom, hogy így jártatok, de azért ne ítélkezz ennyire elhamarkodottan. Mi is voltunk több koncerten (nem pont azon, mint te), nagyon élveztük, és szép volt a zene. Énekelni nem szoktunk, ez nem Ringató-szerű, hanem zenehallgatás. Nem tapasztaltam semmilyen sorban állást, vagy hoppon maradt anyukákat... de az igaz, hogy a honlapon jelezhetnék, hogy neten érdemes jegyet váltani (így amúgy is kényelmesebb, mint ott a gyerekkel a kézben). És mivel minden alkalommal mások zenélnek (a hangszerek, stílusok is változnak), nem is lesz kétszer egyforma, talán nem érdemes egyetlen alkalomból levonni a tanulságot, és "hányni"...
    Üdv, Bori

    VálaszTörlés
  7. Ez egy teljesen jó program, már 4x voltunk. Ha annyira nyitott vagy a programokra gyes alatt, jobban utánaolvashattál volna a jegyrendelés mikéntjének. Nekünk 1x sem volt ebből gond. Arról megint csak nem a szervezők tehetnek, hogy 1 óra az út, meg hogy ezt egyedül kell megoldanod, mert nincs, aki segítsen. Sajnálom, hogy egy magába fordult, depressziós anyuka véleményét kell itt kikürtölni. Nem rossz szándékból, de mindenben csak a rosszat látni... Elég gáz.

    A lényeg: a babakoncert nagyon jó, ne hagyjátok ki, én szeretem és minden alkalommal elkísérem a páromat is! üdv.

    VálaszTörlés
  8. :-DDDDDDDDDDDez utóbbin szakadtam a röhögéstől:))))))))Drága felbőszült anyuka...vagy apuka...vagy mittudomén, mert névtelen vagy! Hányszor kell még elmondjam, leírjam, hogy én a saját tapasztalataimat írom le. Mint ahogy azt már korábban is írtam, nekem ez jutott. 2 éve, amikor én ellátogattam az eseményre nem volt infó a honlapon, sorban állás volt, sok ideges anyuka volt, repedt fazék hangú énekes volt, és tömeg is. Örülök ha azóta jobb a helyzet de mint mondtam én EZT tapasztaltam meg, így EZT tudom csak leírni. Hállelúja ha Te jól érezted magad! Én ez nem akarom elvenni tőled!!!!Mellesleg az egy óra úton az sem segít ha van,aki besegítsen, ugye? Vagy ezt hogyan is gondoltad? Vagy szerinted olyan ritka, hogy apuka dolgozik és anyuka egyedül vág neki egy programnak? Kérlek, legközelebb nézz körül, hogy arányában hány apuka és hány anyuka, valamint hány pár ücsörög egy-egy babakoncert alatt. Ha kinyitod a szemed, láthatod, hogy többen vannak az egyedül érkező anyák és ez nem annak köszönhető, hogy nincs aki segítsen! Szimplán mi vagyunk gyesen:-)Szóval. Drága babakoncertet tervezők. Menjetek ki! Nézzétek meg! Én meg a hátsó sorból halkan szorítok, hogy ne azt kapjátok, amit én. Őszintén. Kezeit csókolom, drága felbőszült, magából kikelt apuka...vagy anyuka..vagy mittudomén...vagy nem is érdekel annyira:-)

    VálaszTörlés
  9. Én egy másik névtelen vagyok, amúgy Szilvi.

    Nem tudom, mire föl ezek az indulatok. Mi tegnap voltunk először, a dugót mi sem úsztuk meg, de aki Bp-n közlekedik gyakran, azt hiszem, ezzel számolhat. (Szép időben tömegközlekedni sem bűn a gyerekekkel.) A program nagyon igényes, hiánypótló (hol máshol érintkezhet ez a korosztály élő komolyzenével?), a művészek kifogástalan produkciót nyújtottak, és rendkívül kedvesek voltak, utána engedték, hogy a kis ujjacskák végigtapogassák az IGAZI hangszereket. Az én kisfiamnak óriási élmény volt. Parkolás ingyen, őrzött parkolóban, a jegyekért semmi sorbanállás (mi előre vásároltuk a jegyet, kb 5 perc alatt a neten), kulturált, tiszta, tökéletesen bababarát környezet.

    Mindenkinek joga van a negatív véleményéhez, de én is sajnálom, h ez a hang jön be másodikként a google-találatok közt. Remélem az érdeklődők a kommenteket is elolvassák, és nem megy el a kedvük.

    VálaszTörlés
  10. Érdekes, hogy ez a bejegyzésem viszi a pálmát! Kezdek arra gyanakodni, hogy a MÜPA aggódik azon, hogy a google hányadik helyen hozza fel ezt a linket, mert az utóbbi időben csúnyán megszaporodtak az erre való reagálások. De sebaj, jó ez. Véleménye mindenkinek van!:-) Megint csak magamat ismétlem srácok. Nekem anno, ez az élmény jutott. Pont. Dupla pont. Ha lehet szeretni a MÜPA babakoncertet, akkor lehessen utálni is, jó? Mert ez a szépsége a véleményszabadságnak. Nekem nem tetszett. Másnak igen. Ez így van jól. Van, ami meg nekem tetszik és másnak nem. Ahogy a Brian élete c. remekműben is elhangzik (tán nem pontos az idézet):
    - Mi mind egyéniségek vagyunk!
    - Én nem!
    Vagyis éljen a sok színűség!:-)

    VálaszTörlés
  11. Kedves Koncertlátogatók!

    211.november 07-én ismét fellépünk a Xanadu Zenekarral a Babakoncerten. Minden kedves élő zenére vágyó érdeklődőt szeretettel ( és jó zenével ) várunk!
    Bővebb információ a zenekarról:http://www.facebook.com/xanaduzenekar

    És előre köszönjük az ott megjelenők majdani építő jellegű kritikáit, melyek hozzásegítik a zenekart a további színvonalas zenei élmény nyújtásához!
    A koncerthez jó szórakozást kívánunk!
    Üdvözlettel-
    a Xanadu Zenekar nevében-;

    Chelemen Paula

    VálaszTörlés
  12. szegény Ágó... zeng az életszeretet és a boldogság az írásaidból. már a blogod címe is sokat sejtet. én Ági vagyok - remélem,ezt most megérted (nem úgy, mint Borinál,akit, miután leírta a nevét, még mindig azzal nyektettél,h névtelen-ebből kiindulva biztosan nem dramaturg voltál). és én sem szeretnék regisztrálni ilyen blogokon, mert még a végén Hozzád hasonló sorsra jutok,és sekélyes blogokon fogom szidni a világot- attól pedig a Kislányom és a környezetem nem lesz kiegyensúlyozott.

    VálaszTörlés
  13. Hello, én voltam az első névtelen, amúgy Judit, most megint idetévedtem. Ezt dobja ki elsőnek a google arra, h müpa babakoncert, gondolom ezért ez a legnépszerűbb poszt. Nekem sem volt kedvem regisztrálni, de nem is akartam elbújni. Szidni sem szerettelek volna, csak az vágott egy kicsit mellbe, hogy sz.rosnak nevezed a gyerkőt. És inkább a konstruktív stílust szeretem, még kritikában is, de ez már mellékes is. Gondolom, azért vannak indulatok, mert az érződik, hogy nem annyira megalapozottan írsz kritikát, viszont elég erőset. Mi amúgy azóta is járunk, én szeretem a babakoncertet, egészségemre. Xanadu együttes kifejezetten tetszik, nagyon tehetségesek. Bár annyit hozzátennék, hogy szerintem nem 0-1 év közötti babáknak való a hangzásviláguk, amire a program ki van írva. Feldolgozhatnának némi komolyzenét pl.

    VálaszTörlés
  14. Ez a stílus jellemző? Ezt találtam, hallgassátok meg, és döntsön mindenki maga, tetszik-e neki: egy videó az egyik babakoncertről. Szerintem ízléstelen és igénytelen.
    http://zselykehanna.blogspot.com/2011/12/utolso-babakoncert-2011.html
    Orsi

    VálaszTörlés
  15. Én az ilyen véleményektől hányok.Inkább a játszóteret ajánlom.

    VálaszTörlés
  16. Sziasztok!
    Én mindig csak azokon a Babakoncerteken vagyok ahol a Xanadu lép fel... Ott nem unatkozik se szülő se gyerek :) Elöször amikor menttem a lányommal még csak 4hónapos volt és végig örömködte. Péntekenként rá lehet kérdezni a MÜPA-ban hogy ki lesz hétfőn. Érdemes!!! (Egyszer én is voltam egy másik előadáson és rémségesen rossz volt)

    VálaszTörlés
  17. Szegény Ágó... Elsőre talán Rivotrilt ajánlok...

    VálaszTörlés
  18. Kedves Ágó!

    Nagyon kár, hogy ilyen véleménnyel vagy erről programról. Valószínűleg minden összejátszott ellened, hogy szerencsétlen anyaként át kellett cígölnöd a kis szaros gyerekedet a városon. Én szerencsés apukának tartom magam, a 10 hónapos fiam is és mi, a szülei is nagyon jól éreztük magunkat. A koncert igényes volt, a helyszín nagyon baba barát, az ár (500 Ft/kísérő) szintén párját ritkítóan elfogadható. Szerintem tegyél még egy próbát, ha van módod rá, interneten keresztül vegyél jegyet (tökéletesen működik és ha nem sikerül otthon kinyomtatnod a jegyed, a helyszínen is van erre lehetőséged automaták segítségével). S ha már ott vagy, zenehallgatás közben csukd be a szemed vagy csak próbálj meg feloldódni a sok kicsi közelségében és rá fogsz döbbenni, mennyire nagy butaságot írtál első bejegyzésedben.

    VálaszTörlés
  19. Kedves Ágó!

    Anita vagyok és most fogunk menni 2 hét múlva MÜPA-ba Babakoncertre a kislányunkkal. Muszáj reagálnom egy kicsit a rendkívüli negatív hangvételű bejegyzésedre, ha nem bánod.
    1. Csakis magadnak köszönheted, ha hosszasan kellett gyerekkel sorban állnod! Már 2010-ben is volt internet, email cím és telefon, amelyekkel simán érdeklődhettél volna jegyek és foglalások ügyben. Mi soha nem indulunk el a nagy semmire, remélem, tanultál az esetből.
    2. Egyszeri negatív élmény alapján még nem kellene végleg leírni a babakoncertek értelmét és létjogosultságát és lenézni a GYES-en lévő anyukákat, illetve kedvét szegni másoknak, akik nagy lelkesedéssel vinnék el rájuk a babájukat.
    3. Azért, mert neked nem jött be a történet, attól még másoknak nagyon is tetszhet, főleg, hogy változnak az előadók is, nem kizárólag ugyanazok szerepelnek a műsorban. Most a Liszt Akadémia Hallgatói lépnek fel, amire megyünk és mindössze félórás lesz a műsor.
    4. Ha tovább folytatod ezt a "hányós, elborzadós" hozzáállásod a világhoz, olyan betegségeket gyártasz magadnak, a puszta negatív gondolataiddal, amelyek tovább keserítik az életed és amiről tovább panaszkodhatsz. Az ilyen emberekre szokták használni az energiavámpír kifejezést. Remélem, azóta javult a lelkiállapotod és ha mégsem, akkor javaslom az Agykontroll nevű önsegítő tanfolyam elvégzését.

    Minden jót kívánok!

    Anita

    VálaszTörlés
  20. Engem az írásod és a picit értelmesebbnek tűnő névtelen hozzászólások arról győztek meg, hogy igen, elmenjünk erre a koncertre. Köszi!

    VálaszTörlés
  21. Szegény Agó ! Te egy megkeseredett beteg nő vagy.Orvosnak mutasd meg magad ! A gyermeked sajnálom .

    VálaszTörlés
  22. Sziasztok! Sajnos még mindig ezt dobja ki a Google, mint első találtok egyike.

    Emiatt én is szeretném leírni a babakoncertes tapasztalatainkat. A jegyet online vettük, a MÜPA és a jegy.hu oldalon is lehetett venni. A parkolás a jeggyel ingyenes. Mi nehezen találtuk meg az Üvegtermet, de az ottani személyzet nagyon segítőkész és kedves volt, elkalauzoltak minket. Babakocsival mentünk, melyet a ruhatárnál lehetett hagyni, ezért mi hordozóval mentünk be a programra, a 7 hetes kisbabámmal. A jegyekzelők is nagyon kedvesek és segítőkészek voltak, a program pedig valóban igényes, a művészek produkciója kifogástalan volt, valamint a koncert végén a hangszerhez engedték a kicsiket, akik kipróbálhatták azokat.
    Az esemény abszolút bababarát, a mosdóban pelenkázó helyiség is található, amit mi is használtunk, ugyanis hasonlóképp hosszú utat tettünk meg kocsival, és a baba rögtön megtisztelte Beethovent a tubaszólójával:)

    Abszolút pozitív élménnyel távoztunk, a következő eseményre is megyünk. Mindenkinek ajánlom!

    VálaszTörlés